FOLLOWER'SS !

Tuesday 3 February 2015

PERHIASAN DIRI



Assalamualaikum dan salam sejahtera


Wanita dan perhiasan tidak boleh dipisahkan. Ia umpama aur dengan tebing. Perhiasan bukan sahaja terdiri dari segi gaya pemakaian tetapi ia lebih fokus kepada unit-unit kecil yang bernilai seperti rantai leher, gelang tangan dan cincin.

Untuk seseorang kelihatan cantik tidak semestinya mengayakan sesuatu yang berharga tinggi tetapi cara seseorang menterjemah apa yang di pakai dan tahap keyakinan apabila mengayakan nya. Sejak kebelakangan ini, barang kemas sudah menjadi pilihan para wanita untuk di gaya dan suai padan ketika menghadiri majlis perkahwinan dan perayaan.

Tetapi berbeza dengan saya. Saya tidak suka memakai rantai leher. Oleh sebab, sewaktu saya berumur 6 tahun, saya pernah di ragut oleh seorang lelaki bermotosikal. Selepas detik hitam itu , saya menjadi takut dan tidak selesa memakai rantai. Meskipun ia bukan daripada jenis emas. Kini rantai yang di hadiahkan oleh rakan-rakan hanya menjadi koleksi peribadi sahaja.

Sesungguhnya wanita kelihatan manis dan anggun apabila mengayakan perhiasan diri dan berpakaian menurut kehendak syarak. Jika wanita tidak berlebihan dalam mengayakan perhiasan diri, kes-kes jenayah seperti ragut dan rompak dapat di kurangkan. Sayangi nyawa anda, dan bersederhana dalam mengayakan perhiasan.

No comments:

Post a Comment